WTOREK 21.04



Dzisiaj o herbacie słów kilka.Właściwości roślin leczniczych. Zdania pytające i omówienie ilustracji. Zastępowanie dodawania tych samych liczb trzycyfrowych -mnożeniem. DO DZIEŁA!
Przed rozpoczęciem zajęć zrobiłam zdjęcie herbatom, które znajdują się w mojej kuchennej szufladzie.Tak, tak w mojej szufladzie .Teraz wy również idźcie do kuchni i zobaczcie jakie herbaty znajdują się w waszych szafkach. Ciekawe czy ktoś mnie pobije😊
Edukacja polonistyczna i przyrodnicza
No, ale teraz już wracamy do lekcji. Jak widzicie, gatunków herbat jest bardzo dużo.
W podręczniku mat.przyr  na stronie 36 i 37 umieszczone są informacje na temat parzenia herbaty oraz informacje na temat roślin leczniczych. Przeczytaj  te informacje. W zeszycie zapisz temat:
"Herbata na stołach świata", a pod tematem przepisz i uzupełnij zdania:
Są różne rodzaje herbat:czarne, czerwone, zielone, ziołowe, owocowe.
Najbardziej lubię pić herbatę.................. Herbatę piję ......... razy dziennie.W mojej kuchni znalazłam/em ..............rodzajów herbat.
Wśród herbat dużą rolę odgrywają herbaty lecznicze.

W ćwicz.mat.przyr. na stronie 38-39 wykonaj ćwiczenie 1. (W internecie znajdź właściwości lecznicze podanych ziół.)Uzupełnij  właściwości  herbat obok każdego zioła .

Wyobraź sobie, że jesteśmy w szkole i organizujemy kiermasz, na którym będziemy podawać herbatkę.W związku z tym mamy do wykonania ćwiczenie str.64-65 (ćwicz. polonistyczne).Dwie chmurki wypełniłam(poniżej przykładowe zdjęcie), ty w swoich ćwiczeniach musisz dopisać pytania do pozostałych chmurek. Chyba wiesz, co się znajduje na końcu pytania.
Na podstawie ilustracji z książki (str.64-65)odpowiedz ustnie na pytania:
Co przedstawia ilustracja?
Ile dzieci jest na ilustracji?
Co robią dzieci?
Czego dotyczy sytuacja przedstawiona na ilustracji?
Jaki nastrój panuje na kiermaszu?
Co można powiedzieć na temat stoisk?
Ilu jest chłopców w okularach?
Co robi każdy z nich?
O czym mogą rozmawiać dzieci?
Edukacja techniczna
A teraz idź zrób sobie herbatę. Uważaj żeby się nie oparzyć.
Edukacja matematyczna
         Jak już się napiłeś/aś   możesz otworzyć podręcznik mat.przyr. na stronie38 i słownie przeanalizuj ćwicz.1. a na zakończenie kliknij w link i rozwiąż. Po rozwiązaniu, odkryte wyrazy  zapisz do zeszytu z j.polskiego, najpierw to co jest napisane czarnym drukiem, a potem wyrazy z zaznaczonymi literkami" h" na czerwono.ZAPAMIĘTAJ PISOWNIĘ TYCH WYRAZÓW!
                  DOBIERZ TE SAME WYNIKI

DLA CHĘTNYCH:  EKSPERYMENT Z HERBATĄ    
 Maja pierwsza wysłała zdjęcie z efektem po eksperymencie. Prawda,że piękny efekt końcowy?Herbata nie zmieszała się z wodą z cukrem a ułożyła warstwami jedna na drugą .Powód? Obie ciecze są różnej gęstości.Woda z cukrem jest cięższa niż woda z herbatą.

Zrobiła też inne doświadczenie-  z   pieprzem.    Filmik poniżej