Poranek z czytaniem
Dzisiaj czwartek, a więc czas na PORANEK Z CZYTANIEM. Tak jak wam pisałam w zeszłym tygodniu, kontynuujemy projekt ''Czytam z klasą". Przeczytacie kolejny wiersz J.Brzechwy.W zeszycie, zamiast w lekturniku, zapiszcie:
AUTOR:Jan Brzechwa,
TYTUŁ: "Siedmiomilowe buty"
POSTACI WYSTĘPUJĄCE W WIERSZU:.......................
Pod metryczką wiersza w zeszycie wykonaj rysunek do wiersza.
Siedmiomilowe buty
Pojechał Michał pod Częstochowę,
Tam kupił buty siedmiomilowe.
Co stąpnie nogą - siedem mil trzaśnie,
Bo Michał takie buty miał właśnie.
Szedł pełen dumy, szedł pełen buty,
W siedmiomilowe buty obuty.
W piętnaście minut był już w Warszawie:
"Tutaj - powiada - dłużej zabawię!"
Żona spojrzała i zapłakała:
"Już nie dopędzę mego Michała."
Dzieci go ciągle tramwajem gonią,
A on już w Kutnie, a on już w Błoniu.
Wybrał się Michał z żoną do kina,
Lecz zawędrował do Radzymina.
Chciał starszą córkę odwiedzić w mieście,
Adres - wiadomo - Złota 30.
Poszedł piechotą, bo było blisko,
Trafił na Złotą, ale w Grodzisku.
Raz się umówił z teściem na rynku,
Zanim się spostrzegł - był w Ciechocinku.
Pobiegł z powrotem, myśląc, że zdąży,
I wnet się znalazł na rynku... w Łomży.
Chciał do Warszawy powrócić wreszcie.
Ale co chwila był w innym mieście:
W Kielcach, w Kaliszu, w Płocku, w Szczecinie
I w Skierniewicach, i w Koszalinie.
Nie mógł utrafić! Więc pod Opocznem
Jęknął żałośnie: "Tutaj odpocznę!"
Usiadł i spojrzał ogromnie struty
Na swoje siedmiomilowe buty,
Zdjął je ze złością, do wody wrzucił
I na bosaka do domu wrócił.
W zeszycie zapisz nazwy miejscowości, które odwiedził Michał wg kolejności liter w alfabecie.
Jeśli masz w domu mapę Polski, spróbuj znaleźć te miejscowości na mapie. Myślę, że z Warszawą nie będziesz mieć kłopotów;
Teraz zamiast czytanki jest 'posłuchanka'. Kliknij w link. Wysłuchaj tekstu czytanego przeze mnie. Jest to czytanka z naszego podręcznika.(str.38-39).
DO SŁUCHANIA (polecenia z książki wykonujesz ustnie)
Po wysłuchaniu wykonaj pisemnie ćwicz.1,2,3,4 ze str. 67,68(ćwicz. pol.-społ.), a następnie zapisz w zeszycie pod wykonanym rysunkiem kolejny temat:
"Magiczne rzeczy w poznanych bajkach, wierszach, filmach".
Pod tematem dokończ zdanie:
W bajkach, filmach, wierszach spotkałem następujące magiczne przedmioty:............
( i tu możesz wymieniać.) Pamiętaj o przecinkach przy wyliczaniu, nie zapomnij o siedmiomilowych butach i czerwonym krześle😃. Ciekawe ile każdy z was tych magicznych przedmiotów potrafi wymienić. Mogą to być też przedmioty, o których Ci kiedyś czytali rodzice, które widzieliście w bajkach, zastanów się, odśwież swoją pamięć i napisz z czym magicznym już się w życiu spotkałeś.
Edukacja matematyczna
Wykonaj ćwiczenie 1,2 str.42 (ćwicz.mat.społ.)
Dla chętnych zwiastun filmu MAGICZNE DRZEWO
LINK DO CAŁEGO FILMU "MAGICZNE DRZEWO"