ŚRODA 15.04

Witam po świętach. Myślę, że czas spędzony w gronie rodzinnym upłynął w miłej atmosferze.

Dzisiaj porozmawiamy sobie o tym, czemu musimy być w domu. Na początku proszę obejrzeć krótki film. Film zawiera  nowe słowa i  ich objaśnienia. Słuchaj uważnie!
Po wysłuchaniu, w zeszycie z j.polskiego proszę zapisać temat: Co wiem o koronawirusie?

.

BAJKA O KORONAWIRUSIE

 Na podstawie obejrzanych filmików odpowiedz na pytania. Odpowiedzi  zapisz staranniepełnymi zdaniami w zeszycie  pod tematem.

1.Co to są wirusy?
2.Jak nazywa się wirus, z którym obecnie walczymy i z czym związana jest jego nazwa?
3.Co to jest pandemia?
4.W jaki sposób możemy się zakazić?
5.Gdzie wirus pojawił się po raz pierwszy?
(Jeśli masz mapę świata, spróbuj odnaleźć na mapie to państwo, przypomnij sobie jak nazywa się kontynent, na którym leży to państwo)
6.Co możemy zrobić, żeby zmniejszyć prawdopodobieństwo zakażenia?
Edukacja matematyczna
W zeszycie do matematyki zapisujemy temat: Utrwalamy liczby trzy i czterocyfrowe. Zadania tekstowe
ĆWICZYMY LICZENIE (W ostatnim przykładzie jeśli będziesz mieć kłopoty to od liczby odejmij najpierw  setki, potem od wyniku odejmij  dziesiątki, a od kolejnego wyniku odejmij  jedności.

Przepisz i oblicz w zeszycie: (pamiętaj, zapisuj jedności pod jednościami, dziesiątki pod dziesiątkami i setki pod setkami, tysiące pod tysiącami)
          636          1046           987        840   
      +  221        +2821        - 616       -220    

Przepisz starannie treści zadań do zeszytu i je rozwiąż:( nie zapomnij o odpowiedziach)

Zad.1
Monika, Maja, Konrad, Maksymilian i Mateusz oraz  pani,  rysowali koronawirusy. Monika narysowała 102, Maja o 32 więcej, Konrad narysował 233, Maksymilian o 62 więcej niż Maja, Mateusz o sto więcej niż Maja. Ile narysowała koronawirusów pani Justyna wiedząc, że razem mieli  narysowanych 1000 koronawirusów? 
Zad.2
Klasa III narysowała 1000 koronawirusów : 560 było zielonych, 230 było niebieskich,  do reszty użyto czerwonej kredki. Ile było czerwonych koronawirusów?
Zad. 3
W szkole w Śmiczu zorganizowano szycie maseczek. Mamy uczniów z klasy I uszyły 210 maseczek, mamy z klasy II o 90 sztuk więcej niż mamy z klasy I, a mamy z klasy III o 30 sztuk mniej niż mamy z drugiej klasy. Mamy z przedszkola uszyły 200.
Ile maseczek zabrakło do 1000?

Jeśli rozwiązałeś już wszystkie zadania to wykonaj 10 pajacyków, 10 skłonów tułowia do przodu, 10 podskoków na prawej nodze, 10 podskoków na lewej nodze, 10 przysiadów, daj wyprostowane ręce do przodu i zrób 10 wymachów wyprostowanych nóg naprzemiennie (prawa noga do lewej dłoni i odwrotnie)
(powtórz serię dwa razy)

PAMIĘTAJ, RUCH TO ZDROWIE!!!!