CZWARTEK 2.04 POROZMAWIAJMY O MARZENIACH

                          Edukacja polonistyczna
Proszę rozwiązać następujące zagadki:
1.Nawet śpi w ostrogach                                                     
   ten rycerz z podwórka.                                               
   Rankiem budzi ludzi                                   
   w dzień czuwa przy kurkach.                  
2.Mogę stać na płocie i wesoło mrugać                           
  Znacie mnie i piosenkę, która jest niedługa          .
3.Jest od konia dużo mniejszy                                      
   lecz ma troszkę większe uszy                       .      
   Gdy się uprze, że iść nie chce,                        
   to nic z miejsca go nie ruszy.                
4.Jest biały, czarny albo w łaty                                   
   puszysty, gładki lub kudłaty                                
   na swego pana cierpliwie czeka                    
   a mówią o nim: przyjaciel człowieka.           

Teraz, jak już wiesz co jest rozwiązaniem zagadek, to przeczytaj tekst baśni ze str.32

(Podr. polonist.- społ)   lub wysłuchaj:    
     DO SŁUCHANIA I OGLĄDANIA 
Jeśli nie odgadłeś/aś to po przeczytaniu lub wysłuchaniu baśni na pewno się wyjaśni co było rozwiązaniem zagadek (ale myślę, że wszyscy sobie poradziliście z zagadkami).

Następnie odpowiedz słownie na pytania spod czytanki.
W zeszycie do j. pol. proszę zapisać temat: O czym marzę?
Pod tematem napisz w kilku zdaniach o czym marzysz i dlaczego właśnie o tym.
Następnie wykonaj ćwicz.2,3,5 ze str.54,55 (ćwicz. pol.-społ.)
Naucz się czytać jednej strony.
                                      Edukacja przyrodnicza

Przeczytaj informacje  z podręcznika matem. -przyr.(str.32) informacje o mieczyku. Przyjrzyj się rozwojowi rośliny.
Zauważ,że wyrasta z bulwy. Uzupełnij ćwicz. 1 str.32 (ćwicz. mat.-przyr.)


Edukacja matematyczna
Słownie wykonaj ćwicz. 2,3 ze str.34 z podr. matem.-przyr. 
W zeszycie do matematyki zapisz temat: Liczby czterocyfrowe
Pod tematem napisz 3 dowolne liczby czterocyfrowe a obok napisz je słownie.
Przykład: 5939-pięć tysięcy dziewięćset trzydzieści dziewięć
Pamiętaj bezbłędnie napisz liczby słowami! 

Dobrnęliśmy dzisiaj do końca lekcji. Pozdrawiam serdecznie😊