PONIEDZIAŁEK 11.05.2020

Edukacja polonistyczno-muzyczno-plastyczna
Witajcie, weekend szybko minął i czas znowu zabrać się do nauki. Mówiliśmy o sztuce i przy tej sztuce jeszcze zostajemy. Było już o rzeźbie, malarstwie. Dzisiaj będzie o muzyce i literaturze. Dowiecie się, kto to był Witold Lutosławski. Opowiecie, w jaki sposób tworzy się muzykę. Porównacie pracę poety i kompozytora.
 Proszę w zeszycie zapisać temat:
 Bliżej sztuki-muzyka, a następnie zapoznać się z tekstem na str.46 w podr. pol.społ. 
i odpowiedzieć na pytania znajdujące się pod tekstem.
Ćwicz.2,3,5 - ustnie str.47 (Podręcznik pol.społ)
Następnie wysłuchaj utworu Witolda Lutosławskiego  MAŁA SUITA, cz.4 TANIEC i wykonaj 
  ćwicz.1 str.8 w ćwicz. pol.społ.
 W tekście dowiedzieliście się, że Witold Lutosławski znał się z Julianem Tuwimem -poetą dla dzieci.
Poniżej macie przykłady wierszy Juliana Tuwima, do których muzykę napisał Witold Lutosławski.
Proszę wysłuchać tych piosenko-wierszy
kliknij→  KOTEK                   kliknij→   O PANU TRALALIŃSKIM
a poniżej zrobiłam zestawienie jednego utworu w trzech różnych wykonaniach. Pierwszy utwór jest 
śpiewany do muzyki Lutosławskiego, drugi utwór jest recytowany przez dorosłą osobę, a trzeci utwór jest recytowany przez 5-letnią dziewczynkę. Posłuchajcie.
kliknij→SPÓŹNIONY SŁOWIK  -śpiew
                            kliknij→ SPÓŹNIONY SŁOWIK-recytacja osoby dorosłej
                                       kliknij→ SPÓŹNIONY SŁOWIK - recytacja 5letniej dziewczynki
Waszym zadaniem będzie nauczyć się na pamięć wybranego wiersza i przebrać się do niego zgodnie z treścią. Można też zrobić rekwizyt związany z wierszem.
Niech to będzie wybrany PRZEZ WAS wiersz Jana Brzechwy. (Nie musi być to długi wiersz.) 
Jeśli nie macie książki z poezją  J. Brzechwy, to w internecie znajdziecie mnóstwo jego wierszy. 
Na to zadanie macie czas do piątku. Na szóstkę będzie wykonane zadanie, jeśli wymyślicie do recytowanego utworu melodię. Robiliśmy już kiedyś podobne zadanie. To nie jest wcale takie trudne. Jak już się umie na pamięć to melodię można na poczekaniu wymyślić. 
Będę czekała na filmiki nagrane z waszą recytacją wiersza Jana Brzechwy, 
w odpowiednim stroju, lub z wybranym rekwizytem.
Z gramatyki proszę jeszcze  wykonać ćwiczenie 1,2 str.10 (nowe ćwiczenia). Zadanie to poświęcone jest rozwijaniu zdań. Ostatnio na pogaduchach rozwijaliśmy zdania. 
Nie powinno być z tym zadaniem problemu.
Edukacja matematyczna
Ten filmik  umieszczony poniżej, pokaże jak rozwiązujemy działania na drzewkach. Przeanalizuj tylko te działania przedstawione w filmiku. One są na bazie innego podręcznika. 
Niczego  na razie nie zapisuj do zeszytu. 
Chodzi mi tylko  o to, żebyście wiedzieli jak zapisywać działania na drzewkach,
 a tu jest dość dobrze wytłumaczone.

Po obejrzeniu filmiku zapisz w zeszycie:
Temat: Zapisujemy działania na drzewkach
ćwicz.1 str.49 podręcznik matematyczny oraz ćwicz. 1 str. 55 w ćwicz. mat.przyr.
Wychowanie -fizyczne
Po ostatnich zajęciach z w-f nikt mi się nie pochwalił ile razy przeskoczył przez skakankę😔, nadal czekam na informację. I dalej ćwiczymy skoki przez skakankę.Pobijamy swój rekord.Kto ma hula hop ćwiczy kręcenie i liczy czas kręcenia do momentu, kiedy hula hop nie spadnie.
(Filmiki  z tego mile widziane.)
Po kliknięciu możesz samodzielnie grać na klawiszach pianina i tworzyć muzykę  
kliknij → ZABAWY MUZYKĄ
                   ZABAWY MUZYKĄ  
Klikając w ten link  będziesz mógł sam tworzyć muzykę, układać nuty, grać na pianinie i dzwonkach.
Jeśli otworzy się nie po polsku to klikając prawym klawiszem myszy pokaże się komunikat, żeby zmienić na j. polski. Jest  to bardzo ciekawy programik, można tam znaleźć nie tylko muzyczne zabawy, ale także matematyczne, logiczne, artystyczne. W wolnej chwili sprawdź koniecznie!Można tam tez nagrać to co się skomponowało.😃